Venstreradikale helt av skaftet

tirsdag 30. desember 2008
Når man i en demonstrasjon mot Israels framferd på Gaza (jada, jeg har også demonstrert mot den Israelske okkupasjonen) benytter anledningen til å ramponere Jan Thomas sin salong, da har det jaggu gått for langt.

Jeg har sjelden latt en anledning til å kritisere venstreradikale gå fra meg. La oss nevne i fleng: Kulturrevolusjonen, Gulag, Klassekampens lederartikler, ingen ytringsfrihet, hele befolkninger i sult og nød, ALT med Nord-Korea (spesielt klesstilen), og aller verst av alt: Små, voldelige drittunger med tilkytning til Blitz (kast dem ut, puss opp og gjør til kommunale leiligheter) som tror at steinkasting er veien til fred i Palestina eller mer sosial boligbygging.

I1975 erklærte AKP (m-l) at at homofili skyldtes kapitalismen, og at legningen ville bli borte så snart kommunismen var innført. Har de nå, trettitre år senere, bestemt seg for å angripe oss der det gjør mest vondt?
Først tok de Jan Thomas
men jeg brydde meg ikke
for jeg stelte ikke med hår.

Deretter tok de Blomster-Finn
men jeg brydde meg ikke
for jeg bandt ikke buketter.

Så tok de Are Grongstad
men jeg brydde meg ikke
for jeg drev spilte ikke håndball.

Til slutt tok de meg.
Men da var det ingen igjen
til å bry seg.

3 kommentarer:

Admiral_Gullars sa...

Også salongen til Jan Thomas...

Anonym sa...

Er det noe trøst i at Erling Lae (H) er byrådsleder?

Jeg fant forresten ut at Gregers Gram var høyremann. Kanskje ikke så rart med det opphavet da.

Jeg vil få rette litt kritikk mot blogen din for at det ikke går an å legge inn kommentarer med iPhone på blogen din.

elvis bling laden sa...

Unnskyld meg, men det er faktisk feil at AKP erklærte at homofili skyldes kapitalismen.
KKP, altså Kinas Kommunistiske Parti, hadde en uttallelse som var noe sånnt. Det førte til en diskusjon i AKP, hvor "fråsegna om homofili" blei foreslått.
Etter intens diskusjon i AKP blei forslaget altså nedstemt.

Denne diskusjonen i seg sjølv blir ofte omtalt som AKPs største feil. Men det ble altså aldri vedtatt. Rett skal være rett.

Forøvrig synes jeg klesstilen er av de sympatiske trekk ved nord-korea.

Legg inn en kommentar